Price Elasticity of Demand as a Tool for Formulating Business Strategies in the Footwear Industry of the Maule Region, Chile
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.10156818Keywords:
elasticity, price elasticity, demand, commercial strategyAbstract
This work presents the results of a research project on the footwear market as an accessory in the Maule Region, Chile. Its objective was to determine elasticity through the use of estimating techniques and mathematical elements that allow the formulation of commercial strategies in the footwear industry in said region. The estimates made make this feasible clear, since their valuation would make it possible to know with great precision the changes in demand as a result of changes in price, as well as facilitate the recognition of the area where consumer expectations would be met by the level of production of the supplier.
Downloads
References
Anaya, Alexander (2017). Microeconomía intermedia. Conductas del consumidor y productor en los diferentes mercados. Universidad de Magdalena. Santa Marta, Colombia.
Balsan, Rafael (2010). Microeconomía. Universidad Nacional de Mar del Plata. Documento en línea. Disponible en: http://robertobaltar.com.ar/biblio.htm Consultado: 23/05/2019.
Chiavenato, Idalberto (2017). Comportamiento organizacional: la dinámica del éxito en las organizaciones. Ediciones McGraw Hill. Santa Fe, México.
Cue, Agustín y Quintana, Luis (2014). Fundamentos de economía. Grupo Editorial Patria. México D.F., México.
Gujarati, Damodar (2013). Econometría. Ediciones McGraw Hill. México D.F., México.
Henríquez, Carlos; Freire, César y Morán, Judith (2015). Determinación de la elasticidad de la demanda alimenticia en Ecuador. Revista Ciencia UNEMI, Vol. 8, No. 15: Pp. 11-17.
Hernández, Roberto; Fernández, Carlos y Baptista, Pilar (2014). Metodología de la investigación. Ediciones McGraw Hill. México D.F., México.
Mankiw, Gregory (2012). Principios de economía. Cengage Learning Editores. México D.F., México.
Marín, Johana (2017). Finanzas, modelación y riesgos. Universidad de Medellín. Medellín, Colombia.
Pindyck, Robert y Rubinfeld, Daniel (2009). Microeconomía. Pearson Prentice Hall. Madrid, España.
Porter, Michael (2015). Estrategia competitiva, Técnicas para el análisis de los sectores industriales y de la competencia. Grupo Editorial Patria. Azcapotzalco, México.
Rodríguez, Jesús; Pierdant, Alberto y Rodríguez, Elva (2016). Estadística para Administración. Grupo Editorial Patria. Azcapotzalco, México.
Troncoso, Javier y Aguirre, Medardo (2005). Demanda y Oferta de vino en el período 1980-2004: un análisis econométrico. Revista Panorama Socioeconómico. Vol. 10, No. 33: Pp. 26-32.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Universidad Alonso de Ojeda
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
All content of Ethos Journal will be free access, distributed under the Creative Commons license (BY-NC-SA).