Corporate image and organizational culture of the educational institutions of the Alonso de Ojeda parish
Keywords:
corporate image, organizational culture, basic educationAbstract
The objective of this research was to determine the corporate image present in the organizational culture of the educational institutions of the primary level of basic education of the Alonso de Ojeda Parish of Lagunillas municipality, Zulia state. The study was carried out under a positivist epistemological approach of a descriptive type, with a non-experimental transectional design. The data was obtained through an instrument with five alternative frequency scaling (always, almost always, sometimes, almost never and never), whose Cronbach's alpha reliability was 0.82. The population consisted of seventy-three teachers from five institutions, from which a sample of forty-three teachers was extracted applying Shiffer's stratification. The results allowed to reveal that, both the corporate image and the organizational culture of the institutions studied, are determined by various elements
Downloads
References
Bavaresco, Aura (2001). La investigación científica. Editorial Ariel. Madrid, España.
Bort, Miguel (2004). Merchandising. ESIC Editorial. Madrid, España.
Chaves, Norberto (2003). La imagen corporativa. Editorial Gustavo Gili, S.A. Segunda Edición. Barcelona, España.
Chávez, Nilda (2007). Introducción a la investigación educativa. Editorial La Columna. Maracaibo, Venezuela
Chiavenato, Idaberto. (2002). Gestión del talento humano. Editorial Mc Graw Hill. Bogotá. Colombia.
Costa, Joan (2009). Imagen corporativa en el siglo XXI. Ediciones La Crujía. Buenos Aires, Argentina.
Gibson, James e Ivancevich, John (2006). Organizaciones. Comportamiento, estructura, procesos. Editorial Mc Graw Hill. México D.F., México.
Goleman, Daniel (2012). Inteligencia emocional. Editorial Kairós. Barcelona, España.
Hellriegel, Don (2009). Comportamiento organizacional. Editorial Cengage Learning. México, D.F., México.
Hernández, Roberto; Fernández, Carlos y Baptista, Pilar (1999). Metodología de la investigación. Editorial Mc Graw Hill. Santiago de Chile, Chile.
Hernández, Roberto; Fernández, Carlos y Baptista, Pilar (2003). Metodología de la investigación. Editorial Mc Graw Hill. México D.F., México.
Hurtado, Jacqueline (2000). Metodología de la investigación holística. Fundación Sypal. Caracas, Venezuela.
Kerlinger, Fred (2000). Metodología de investigación social. Editorial Paraninfo, S.A. Madrid, España.
Kinicki, Angelo y Kreitner, Robert (2003). Comportamiento organización. Editorial Mc Graw Hill. México D.F., México.
Köhler Hol-Detlev y Martin, Antonio (2007). Manual de sociología del trabajo y de las relaciones laborales. Ediciones Delta. Madrid, España.
Kotler, Phillipe (2001). Dirección de marketing. Edición Milenio. Prentice Hall. México, D.F., México.
Unesco (2016). Informe de seguimiento de la educación para todos en el mundo. Documento en línea. Disponible en: https://cpalsocial.org/documentos/464.pdf. Consulta: 10/02/2018.
Robbins, Stephen. (2004). Comportamiento organizacional. Editorial Pearson Educación. México, D.F., México.
Rodríguez, Ernesto (2005). Metodología de la investigación. Editorial Universidad Juárez Autónoma de Tabasco. Tabasco. México.
Tamayo y Tamayo, Mario (2004). El proceso de la investigación científica. Editorial Limusa, S.A. México, D.F., México
Toro, Iván y Parra, Rubén (2006). Metodología de la investigación. Fondo Editorial Universitario EAFIT. Medellín, Colombia
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Ethos Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
All content of Ethos Journal will be free access, distributed under the Creative Commons license (BY-NC-SA).